Leverans endast inom Sverige!

Det finns för närvarande 3 olika fraktkostnader, frakten räknas automatiskt i kassan efter varans pris.

19kr, 29kr samt 39kr, frakten kostar aldrig mer än 39 kr.

Handlar du för över 399 kr bjuder vi på frakten. Om en vara är rest noterad utgår frakt på första leveransen/ fakturan. Övriga delleveranser är fraktfria.

 

För att handla på TRENDSMYCKEN måste du acceptera de generella villkor som gäller för att handla med respektive alternativ som betal/kredit kort, faktura eller förskottsbetalning via bankgirokonto. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter. Vad det gäller betalningsalternativ kort/faktura är det kortföretaget eller fakturaföretaget Klarna AB som godkänner ett köp.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel samt lagersaldo, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning.

 

1. Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2-3 respektive 4-6 arbetsdagar från beställningsdagen, undantag anges under info på den enskilda produkten. Den kortare leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Den längre leveranstiden kan förekomma då alternativet förskottsbetalning används eftersom varorna inte skickas förrän vi har betalningen på kontot.

Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Den rest noterade varan skickas omgående då den kommit in i lager igen. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.

 

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst, e-post order@trendsmycken.se

 

3. Högsta orderbelopp och kreditgräns

Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning utan kännedoms kopia, via Klarna AB

 

4. Betalningsalternativ

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.

Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 30 dagar. Du har möjlighet att välja mellan tre sätt att betala.

 

Alt 1. Fakturering

Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Företag som vill handla för ett högre belopp är välkomna att kontakta kundservice. Skulle din betalning vara försenad skickas en skriftlig påminnelse med påminnelseavgift till dig. Vid utebliven likvid debiteras påminnelseavgift fn. 60 kr, samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av 24 %.

För utförligare och kompletterande information Klicka här för fakturavillkor

 

Alt 2. Kortbetalning

Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort.

Alt 3. Delbetalning

Om delbetalning Med ”Dela upp betalningen” betalar du i din egen takt. Du väljer själv vilket belopp du vill betala in varje månad, och betalar alltid först efter att du fått hem din vara. Har du flera pågående delbetalningsköp sammanställs dessa på en och samma månadsfaktura. Det betyder att du i och med din delbetalning öppnar ett konto hos vår samarbetspartner Klarna AB. På detta konto hamnar sedan alla dina delbetalningsköp, oavsett om du handlar på TRENDSMYCKEN eller typ: Nelly, Linus och Lotta, Bodystore eller Gymgrossisten. Har du gjort flera köp på delbetalning behöver du då bara betala en enda avgift. När du väljer Klarnas tjänst Dela upp betalningen handlar du tryggt och enkelt. Ditt personnummer används för att kontrollera om ditt köp kan godkännas. Beskedet får du direkt efter att du bekräftat din order. Du kan när som helst avsluta din delbetalning genom att sätta in återstående belopp. Delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation. För din egen säkerhet läs Klarna AB:s fullständiga och uppdaterade villkor för delbetalning.

 

Alt 4. Förskottsbetalning till bankkonto, ett alternativ som den som inte klarar en kreditkontroll eller inte har betal/kreditkort att använda. Leveranstiden kan då bli lite längre eftersom varorna inte skickas förrän vi har betalningen på kontot.

 

Alt 5. "Köp nu, betala sen"-kampanjer

Villkor för faktura med 1-3 månaders betaltid

Villkoren för faktura med 1-3 månaders betaltid, till exempel ”Köp nu, betala i februari” eller ”Köp nu, betala i juni” framgår, om det erbjuds, vid köpetillfället.

För faktura med 1-3 månaders betaltid debiteras en uppläggningsavgift om 29 kronor. Ingen ränta debiteras för det fall betalning sker inom den avtalade betaltiden. Vid försenad betalning utgår en betalningspåminnelse. Har du handlat för under 60 kronor tillkommer en påminnelseavgift om f.n. 29 kronor, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer en påminnelseavgift om f.n. 60 kronor. Väljer sedan konsumenten att omvandla sin faktura till delbetalning, så gäller villkoren för konto – betala i din egen takt.

  

5. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är TRENDSMYCKEN betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 150 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

 

6. Ångerrätt

Som kund hos TRENDSMYCKEN har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via kontaktformuläret på sajten senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida). Glöm inte att fylla i orsak till returen på fakturans baksida.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!

 

7. Fel i vara

Fel vid leverans

Skulle du få en defekt eller fel levererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att TRENDSMYCKEN vid köp gjort av konsument ska TRENDSMYCKEN avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för TRENDSMYCKEN.

TRENDSMYCKEN har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

 

 

8. Tvist

Vid eventuell tvist kommer TRENDSMYCKEN att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.